ဆရာျမသန္းတင့္၊ ျမသီႏွင့္ စစ္မွန္ေသာလံုၿခံဳရာသို႔ | ||
(က) ၁၉၉၃ ခုႏွစ္ ေမလ (၁၉) ရက္ေန႔ ...။ (ခ) ဆရာျမသန္းတင့္၏ ပထမဆံုးေရးေသာ ၀တၳဳတုိက “ ဒုကၡသည္” ျဖစ္သည္။ ျမသန္းအမည္ႏွင့္ ေရးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ၁၉၄၉ ခုႏွစ္ထုတ္ တာရာမဂၢဇင္း အတြဲ (၃) အမွတ္ (၂၁) တြင္ေဖာ္ျပပါရွိ ပထမတြင္ မဆိုး။ တေန႔ တေန႔ ေျခာက္မူး သံုးမတ္ေလာက္က်န္သည္။ ညေနတြင္ ကုလားဆုိင္မွ ေစ်းေႂကြးအား ျမသီဆပ္သည္။ ၿပီးလွ်င္ ေနာက္ေန႔အတြက္ အေႂကြးႏွင့္ ေစ်းထြက္၀ယ္သည္။ အလ်ဥ္မီ၏။ ေနာက္ပိုင္း၌ ေက်ာင္း၀င္းအတြင္း ဒုကၡသည္မ်ား သူသူကိုယ္ကိုယ္ ေစ်းသည္ေတြခ်ည္း ျဖစ္လာၾကေတာ့၏။ ေစ်းသည္မ်ားေပါ၍ တေနကုန္ လွည့္ေရာင္းေသာ္လည္း ျမသီအဖို႔ ငါးမူးက်န္ ရန္ပင္ ခက္ခဲလာေတာ့၏။ ကုလားဆုိင္မွ ေစ်းေႂကြးအား ျမသီ မွန္မွန္မရွင္းႏိုင္။ ေစ်းေရာင္းေကာင္း လွ်င္မူ မနက္ကအေႂကြး ညေနရွင္းႏိုင္၏။ ေရာင္းမေကာင္းသည့္ေန႔တြင္ေတာ့ ျမသီမရွင္းႏုိင္။ (ဂ) “အေမေရ က်ဳပ္ ပုိက္ဆံသြားရွင္းအံုးမယ္” ဟု စႀကႍေဘးတြင္ထမင္းခ်က္ေနသည့္ မေရႊခင္ကို လွမ္းေျပာကာ ထြက္လာ၏။ မိန္းကေလးေက်ာင္းေဆာင္ေရွ႕တြင္ ေက်ာင္းသူေတြ လမ္းေလွ်ာက္ ေနၾက၏။ ဆည္းဆာကေလးကလည္း မပြင့္တပြင့္မို႔ စိတ္ထဲမွာ ျမဴးမိသည္။ နဂိုကလည္း စိတ္ေပါ့ ပါးျပန္။ ရာသီကလည္း မလင္းတလင္းႏွင့္ သာယာျပန္ေတာ့ ျမသီမွာ ရင္ထဲကခုန္လာကာ ေပ်ာ္၏။ သည္အခ်ိန္ဆုိရင္ ပိုက္ဆံရွင္းလုိ႔ေကာင္း၏။ လူရွင္းသည္။ “ကာကာ မေန႔က က်န္တာ ႏွစ္က်ပ္တမူး၊ ဒီေန႔ေရနံဆီယူတာက သံုးက်ပ္” ဟု တြက္ရင္း အိတ္ထဲက ပိုက္ဆံကိုႏႈိက္၏။ စိတ္ထဲတြင္ေပါ့ပါးသြား၏။ ရွိေနသည့္ အေႂကြးေတြဆပ္လုိက္ရ၍ ၀မ္းသာမိသည္။ ပိုက္ဆံေပး၍ ျပန္မည့္အျပဳမွာ ကုလားက ေနအံုးဟုဆုိကာ မနက္ျဖန္အတြက္ ဆန္ထုတ္ေပး၏။ ဆန္ခ်င္ေနစဥ္ မုတ္ဆိတ္ေမႊး ရွရွက ပါးကိုတုိက္မိသြား၍ ယားက်ိက်ိျဖစ္သြား၏။ လက္ေမာင္းေမႊးေတြနဲ႔ လက္ႀကီး အျပန္တြင္ ျမသီကို ကုလားက ေငြငါးက်ပ္ပင္ေပးလုိက္ေသးသည္။ ျမသီမွာ ႏြမ္းနယ္၏။ ရင္ထဲ ကလည္း တဒိတ္ဒိတ္ခုန္၏။ အေတြ႔က ငိုရမည့္အေတြ႔လား၊ သာယာရမည့္အေတြ႔လား ေ၀ခြဲမရ။ မ်က္ရည္မ်ား လွိမ့္ဆင္းလာ၏။ (ဃ) မတတ္ႏိုင္ပါ။ အလုပ္လည္းမရွိ။ ေစ်းေရာင္းျပန္လ်င္လည္း အျမတ္မရ။ ဒုကၡသည္ကယ္ဆယ္ေရးမွ ေပးသည့္ဆန္ကလည္း မလံုေလာက္။ တခါတေလ ပိုးထုိး၊ ေရစိုဆန္ပင္ ပါေသးသည္။ ျမသီမွာ လူ ေလးငါးေယာက္ကို ေတြ႔ဖူးလာ၏။ ဒီလိုေက်ာင္း၀င္းထဲတြင္ ေစ်းသည္ေတြ ေပါသည့္အတြက္ တေန႔ တက်ပ္ေလာက္မွမက်န္ ေစ်းသည္ေပါသည့္ေခတ္တြင္ ကံတရားကိုသာ အဆိုးခ်ရမည္။ အေဖတို႔ အေမတုိ႔သိရင္ေတာ့ ဒုကၡပဲ။ တခါတေလေတာ့ စိုးရိမ္မိသည္။ ေတာမွာသာ ေနရင္ ဒီလို (င) ဒုကၡသည္၀တၳဳတုိအား ဆရာျမသန္းတင့္ေရးသည့္အခ်ိန္၌ ဆရာသည္ရန္ကုန္တကၠသိုလ္တြင္ တတ္ေရာက္ေနဆဲ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသား။ အင္းစိန္ဘက္မွ ေသနတ္သံသဲ့သဲ့အား ဆရာၾကား ေနရမည္။ ေသနတ္သံမ်ားကား အင္းယားေရျပင္အား လႈိင္းထသြားေစမည္။ ကံ့ေကာ္ရနံ႔ကို ယမ္းနံ႔ႏွင့္ကူးလုိက္မည္။ ဤတြင္ ဆရာသည္ ဒုကၡသည္အား ေရးျခင္းျဖစ္မည္။ (၇) ႏွစ္ေျမာက္ေပဖူးလႊာ မဂၢဇင္း၏ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခန္းတြင္ ဆရာျမသန္းတင့္ႏွင့္ ဆရာ၀င္းၿငိမ္း ေတြ႔ဆံုထားသည္ကို ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ ဤတြင္ဆရာက ဒုကၡသည္၀တၳဳ ေရးရသည့္အေၾကာင္းအား ရွင္းျပသည္။ (စ) ျပည္တြင္းစစ္မီးက အင္းစိန္မွ ပဲခူး႐ုိးမသို႔ ေရြ႕သည္။ ၿပီးလွ်င္ သံလြင္သို႔ကူး၏။ မၿငိမ္း။ ဒုကၡသည္ တုိ႔သည္လည္း နယ္စပ္မ်ဥ္းတေလွ်ာက္၌ သီ၍ရွိေနၾကဆဲ။ အိမ္မျပန္ႏုိင္ၾကေသး။ ဒုကၡသည္တုိ႔၏ ဒုကၡမ်ားက မေအးၿငိမ္း။ “႐ုပ္ပိုင္းဆုိင္ရာ အေထာက္အကူမွန္သမွ် ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရသူတုိ႔တြင္ အားကိုးအားထားျပဳစရာဟူ၍ မိမိတုိ႔၏ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာတန္ဖိုးထားမႈ ဓေလ့သာ က်န္ေတာ့ေၾကာင္းကို ဒုကၡသည္မ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံလုပ္ကိုင္သူမ်ား အသိဆံုးျဖစ္ပါသည္။ ဘုိးဘြားစဥ္ဆက္ ယံုၾကည္လက္ခံလာခဲ့ၾကေသာ သဒၵါတရား၊ ဂ႐ုဏာတရားတုိ႔မွ ေပါက္ဖြားလာေသာ ေ၀ငွေပးကမ္းလိုစိတ္မ်ားေၾကာင့္ အိုးမဲ့ အိမ္မဲ့ ျဖစ္ေနရသူ ဆင္းရဲသားမ်ားကပင္ မိမိ၏ ရွိစု မဲ့စု ရိကၡာေလးကို အလွ်ံအပယ္ႂကြယ္၀သူကဲ့သို႔ သူတပါးအား ၾကည္ႏူးစြာ ေပးကမ္းျခင္းမ်ားလည္း ရွိပါသည္။ တဖန္ ကိုယ္က်ဳိးကိုသာ အဓိကထားသည့္ သဘာ၀ကို ၾကာျမင့္စြာ ေမြးျမဴအားေပး၍ ေပၚေပါက္ လာေသာ အဘိဇၹ်ာဗ်ာပါဒ စိတ္မ်ား၏ လႈံ႔ေဆာ္မႈေၾကာင့္ ဒုကၡသည္အခ်င္းခ်င္းထံမွပင္ ခိုး၀ွက္လု |
Wednesday, November 14, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment