Thursday, November 8, 2007


သင္းကြဲ

လိႈင္းထက္

(၁)

အခန္းက စာၾကည့္စားပြဲေပၚမွာ ကမၻာလံုးတလံုးရွိတယ္။ အခ်င္းတေပသာသာ ကမၻာလံုးနဲ႔စာအုပ္စင္ဟာ ပညာေရး၀န္ထမ္း အၿငိမ္းစားတေယာက္ရဲ႕အိမ္မွာ ေနရာယူထားတာ အေတာ္ၾကာပါၿပီ။ ပညာေရး၀န္ထမ္း အၿငိမ္းစားတေယာက္ျဖစ္တဲ့သူဟာ ပညာေရးဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ အစီအစဥ္အတြက္ ႏိုင္ငံေပါင္းစံုေရာက္ဖူးသူ၊ ကမၻာ့ႏိုင္ငံအသီးသီးရဲ႕ ပညာေရးစနစ္ေတြကို စံုစံုေစ့ေစ့ ေလ့လာဖူးသူ၊ တႏိုင္ငံရဲ႕ပညာေရးစနစ္ဟာ အဲဒီႏိုင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး လိုအပ္ခ်က္အရ ေရးဆြဲျပဌာန္း ခ်မွတ္လုပ္ ကိုင္တဲ့ပံုစံေတြကိုလည္း သူေလ့လာသိရွိခဲ့တယ္။ ခုေတာ့ သူျဖစ္ခ်င္တာေတြ မျဖစ္ခဲ့ဘဲ မျဖစ္ခ်င္တာေတြသာ ျဖစ္ေနရတယ္။ သူ႔မိသားစုနဲ႔လည္း အေတာ့္ကို မေျပမလည္ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ ခုလည္း ကမၻာလံုးေပၚက လတၱီက်ဳ၊ ေလာင္ဂ်ီက်ဳ မ်ဥ္းေတြကို ၾကည့္ရင္း ကမၻာလံုးေပၚက ႏိုင္ငံေတြကို သူစိတ္၀င္တစားၾကည့္ေနရင္း တဖက္ခန္းက သူ႔ဇနီးရဲ႕စကားကို မႏွစ္မၿမိဳ႕ သူၾကားလိုက္ရတယ္။

`ကဲ … သားေလး … တက္မယ္ဆိုရင္လည္း ေမေမခြင့္ျပဳမွာေပါ့ … သား … က်ဴရွင္လခက ဘယ္ေလာက္လဲ … ေဖေဖႀကီး မသိေအာင္ ေမေမေပးမယ္ေနာ္ … ´

`သိပၸံတြဲက သံုးဘာသာကို တတြဲတြဲထား … တဘာသာကို ေငြ (၅၀၀၀) ၊ ေျခာက္ဘာသာရွိတယ္ဆိုေတာ့ ေငြ (၃၀၀၀၀) ေလာက္ေတာ့က်မွာေပါ့ ေမေမ´

သားအမိႏွစ္ေယာက္ေျပာတဲ့စကားဟာ သူ႔နားထဲကို စူးနဲ႔ေဆာင့္ထိုးလိုက္သလို ခံစားလိုက္ရတယ္။ က်ဴရွင္မတက္လို႔ မရဘူးလားလို႔ သူအတန္တန္ေျပာခဲ့ေပမယ့္ သူ႔မိသားစုရဲ႕ တန္ျပန္ထိုးႏွက္ခ်က္ေတြ သူ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ခံစားေနရတယ္။ သူ ဆဆ,သသ ေတြးေနတယ္။

(၂)

က်ဳပ္ မွားသလား …။ ပ်င္းေတာင္ပ်င္းေသးတယ္ …။ ဒီေလာကမွာ က်ဳပ္ေလာက္မိုက္တဲ့လူ မရွိဘူးလို႔ထင္တယ္ …။ က်ဳပ္ ႏိုင္ငံေပါင္းစံုလည္း ေရာက္ဖူးတယ္။ ယူအင္ဒီပီရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာ ပညာေရးစနစ္ေတြကို ေလ့လာခြင့္ရခဲ့တယ္။ မေလးရွား၊ ထိုင္း၊ ဂ်ပန္၊ ၾသစႀတီးလ်ႏိုင္ငံေတြ … အို … ႏိုင္ငံေပါင္းစံု က်ဳပ္ေရာက္ဖူးတာပဲ။ ပညာေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြ၊ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲေတြ တက္ခဲ့ဖူးတာပဲ။ သူမ်ားႏိုင္ငံက ပညာေရးစနစ္ေတြဟာ သူ႔ႏိုင္ငံ၊ သူ႔ယဥ္ေက်းမႈ၊ သူ႔စီးပြားေရးစနစ္နဲ႔သူ ျပဌာန္းခ်မွတ္ထားတာ။ သူတို႔ႏိုင္ငံမွာ က်ဴရွင္မရွိဘူး။ ဆရာ ဆရာမ အပို၀င္ေငြမရွာဘူး။ က်ဴရွင္မျပဘူး။ အဲဒီလို က်ဴရွင္ မျပေအာင္လည္း သူတို႔ႏိုင္ငံက အစိုးရ ဆရာ ဆရာမေတြကို တာ၀န္ယူထားတာ။ ဂ်ပန္မွာ ပညာေရး၀န္ထမ္းေတြကို အဆင့္ျမင့္ျမင့္ထားတာ။ တျခား၀န္ထမ္းေတြထက္ လစာပိုရတယ္။ လစာ ပိုေပးထားတာေပါ့ဗ်ာ။ အစိုးရ၀န္ထမ္းခ်င္း အတူတူ၊ ပညာေရး၀န္ထမ္း ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမကို လူေတြက ပိုအထင္ႀကီးၾကတယ္။ ပိုေလးစားၾကတယ္။ သူတို႔ဆီမွာ ဘြဲ႔အလိုက္ တဦးနဲ႔တဦး လစာမတူၾကဘူး။ က်ဳပ္တို႔ဆီမွာလို မူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္း … အဆင့္ဆင့္ လစာမ်ဳိးကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္ရတဲ့ ဘြဲ႔အလိုက္၊ ကိုယ္ကၽြမ္းက်င္မႈအလိုက္ လစာအမ်ဳိးအစားခ်င္းမတူဘူး။ ေနာက္ၿပီး လစာအျပင္ တျခားခံစားခြင့္ေတြလည္း ေပးထားေသးတယ္။ ေဘာနပ္ (စ္) ေခၚတဲ့ (ေထာက္ပံ့ေၾကးလို႔ပဲ ေျပာရမလား) ေငြလည္း တႏွစ္ကို သံုးခါေပးတယ္။ တခါေပးရင္ လစာရဲ႕ ငါးဆေပးတယ္။ အရည္အခ်င္းအလိုက္ ေထာက္ပံ့ေၾကးေတြ ထပ္ေပးတယ္။ ကိုယ့္အရည္အခ်င္းရွိရင္ ရွိသလိုထပ္ေပးတာေပါ့။ ေနာက္ၿပီး ကိုယ့္ရဲ႕ေနထိုင္မႈ အဆင့္အတန္းနဲ႔အညီ ေထာက္ပံ့ေၾကးေတြလည္း ထပ္ရတယ္။ သင္ၾကားမႈဆိုင္ရာ နည္းနာေတြကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့လည္း ေငြထပ္ေဆာင္းေပးတယ္။ အားလံုးကို လိုတာထက္ပိုၿပီး ျဖည့္ဆည္းေပးထားေတာ့ ဆရာေတြဟာ ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္နဲ႔ အပို၀င္ေငြ ရွာဖို႔မလိုေတာ့ဘူးေလ။ သူတို႔ဆီမွာ ဆရာျဖစ္တာကို ေတာ္ေတာ္ဂုဏ္ယူၾကတယ္။ ေတာ္႐ံုတန္႐ံုနဲ႔လည္း ဆရာမျဖစ္ႏိုင္ဘူးေလ။ ဆရာေတြ လာဘ္မစားဘူး။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံဟာ ဒုတိယကမၻာစစ္မွာ စစ္အ႐ံႈးႀကီး႐ႈံးခဲ့ရၿပီး တိုင္းျပည္ စီးပြားေရး ခၽြတ္ၿခံဳက်ခဲ့ရတယ္။ စစ္ၿပီးလို႔ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ ပညာေရးကို ဦးစားေပးလုပ္ေဆာင္ ထိပ္တန္းတင္ခဲ့တာ။ ပညာေရးေကာင္းေတာ့ ႏိုင္ငံမွာ စီးပြားေရးပါ အဖက္ဖက္က တိုးတက္လာတာ။ ဒီေန႔ ကမၻာမွာ ထိပ္တန္းေရာက္ေနတာပဲ မဟုတ္လား။

(၃)

သူ … ဆဆ,သသ ေတြးေနတယ္ …။

အၿငိမ္းစားမယူခင္က သူတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ရတဲ့ တိုင္းထဲမွာ အေျပာင္းအေရႊ႕ကိစၥေတြဆိုရင္ သူ ေမတၱာနဲ႔ လုပ္ေပးတယ္။ ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမေတြ တနယ္ကတနယ္ေျပာင္းတာ၊ ၿမိဳ႕နယ္ေျပာင္း၊ တိုင္းေျပာင္း ေလွ်ာက္လႊာေတြဆိုရင္ ၀န္ထမ္းခ်င္း ကိုယ္ခ်င္းစာတဲ့အေနနဲ႔ ဦးစားေပး လုပ္ေပးေလ့ရွိတယ္။ ဘာလက္ေဆာင္မွ သူ လက္မခံခဲ့ဘူး။ သူမ်ဳိး႐ိုးအသိုင္းအ၀ိုင္း ကလည္း အသင့္အတင့္ႂကြယ္၀လို႔ သူ႔ကိုယ္က်င့္တရား ဒီေလာက္ထိ ခိုင္ၿပီး မယိုင္မယိမ္းေအာင္ သူ႔ကိုယ္သူ ထိန္းႏိုင္ခဲ့ တယ္။ သူ႔႐ံုးခန္းထဲမွာ `ႏိုင္ငံ၏ ကံၾကမၼာသည္ ပညာေရးစနစ္ေပၚတြင္ အဓိက တည္မွီေနသည္´လို႔ ေရးထားခဲ့တယ္။ အခု သူအၿငိမ္းစားဘ၀မွာလည္း အဲဒီစာတမ္းကို သူ႔အိပ္ခန္းထဲမွာ ေနသားတက် ေနရာယူေနျပန္ၿပီေလ။

သူအခန္းထဲကထြက္လာေတာ့ သူ႔ရဲ႕သား က်ဴရွင္စတက္ဖို႔ အျပင္ထြက္သြားၿပီ။ အသိမသာ သက္ျပင္းကိုမလံုမလဲဖံုးဖိရင္း …

`ေခတ္ႀကီးကေတာ့ ေျပာင္းျပန္ပဲကြာ …´

`ရွင္က ဒီအတိုင္းပဲ၊ ေျပာလိုက္ရင္ ကနု္႔လန္႔ႀကီးပဲ။ ရွင္တေယာက္တည္းနဲ႔ ကမၻာႀကီးနဲ႔ ရန္ျဖစ္ေနတာ´

`မင္းတို႔ကိုလည္း ငါအျပစ္မတင္ပါဘူးကြာ၊ ငါဟုတ္တာေျပာတာကို မင္းတို႔က လက္မခံၾကတာ ခက္တယ္´

`ရွင့္ ကိုယ္က်င့္တရားေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ ဒီလိုေနရတာ … သူမ်ားမိုးခါးေရေသာက္ရင္ ကိုယ္ကလည္း ေသာက္ရမွာေပါ့၊ ဦးေမာင္ေမာင္တို႔ ဦးလွတို႔ဆိုရင္ တိုက္နဲ႔ ကားနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္လုပ္ငန္းေတြနဲ႔၊ သူတို႔သားသမီးေတြ ဆိုလည္း ႏိုင္ငံျခားမွာ ကုမၸဏီေတြဖြင့္လို႔´

`ဒါေတြ ငါအထင္မႀကီးပါဘူးကြာ´

`ရွင္က ေျပာလိုက္ရင္ ဒီအတိုင္းပဲ´

`ဟ … သူ႔အရည္အခ်င္းနဲ႔သူ လာမွာေပါ့ … ျဖစ္လာမွာေပါ့ … ကေလးေတြ စိတ္မ၀င္စားတဲ့လိုင္းကို ကိုယ္က အတင္း တိုက္တြန္းလို႔မရဘူး။ ေအး … မင္းက မင္းျဖစ္ရမယ္ဆိုၿပီး အတင္းျဖစ္ေအာင္လုပ္လို႔ ဒီေခတ္ထဲမွာ ရခ်င္ရမွာေပါ့။ ကေလးေတြမွ စိတ္မပါတာ … တိုက္တြန္းဖို႔မလိုပါဘူး။ ျဖစ္ေအာင္လုပ္လို႔ျဖစ္လာရင္လည္း တိုင္းျပည္နစ္နာတယ္ကြ´

သူ႔ဇနီးနဲ႔ အေခ်အတင္ ျငင္းခံုမႈဟာ ဘာမွမဆန္းေတာ့ပါဘူး။ အားလံုးက သူနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေနေတာ့ သူတေယာက္ တည္း မွားတယ္လို႔ ယူဆေနၾကတယ္။ အမ်ားနဲ႔တေယာက္ဆိုေတာ့ သူအေလွ်ာ့ေပး လိုက္ရတာပါပဲ။ သူ႔စိတ္ထဲ စေနာင္း စနင္း ျဖစ္ေနတာကေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ သူ႔ဇနီးဆႏၵကေတာ့ အလိုက္သင့္ေမာင္ဘဦးလို ေနမယ္ဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္။ သူကေတာ့ ပညာေရးစနစ္ကို ေကာင္းေအာင္လုပ္မယ္ ဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ သားသမီး သံုးေယာက္စလံုး ကိုသာ ဘာသာစံုက်ဴရွင္ထားဖို႔ သီးသန္႔၀ိုင္းနဲ႔ သင္ဖို႔ သူ႔ဇနီး နားပူနားဆာလုပ္မႈကို သူ႔ဖက္က ေျပာအားမရွိေတာ့တာပါပဲ။

(၄)

က်ဳပ္ ထိုင္းေရာက္ေတာ့ ပညာေရးေဆြးေႏြးပြဲတခု တက္ရတယ္။ ဒီလို ပညာေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြမွာ ကိုယ့္ႏိုင္ငံက ပညာေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို တင္ျပေဆြးေႏြးရတာ၊ ဘာေတြလုပ္ေဆာင္ထားတယ္၊ ဘာေတြ ေအာင္ျမင္တယ္၊ လူဦးေရနဲ႔ ဆရာဦးေရ အခ်ဳိးဘယ္ေလာက္ရွိတယ္၊ ဆရာျဖစ္ သင္တန္းေတြ ဘယ္ႏွစ္ေက်ာင္းရွိတယ္၊ ဘယ္ႏွစ္ကေန ဘယ္ႏွစ္အထိ ဆရာျဖစ္ သင္တန္းဆင္းၿပီးသူေတြ ဘယ္ေလာက္၊ မဆင္းရေသးသူေတြ ဘယ္ေလာက္ တင္ျပေျပာဆိုရတာေပါ့။ က်ဳပ္တို႔ အဖြဲ႔ထဲက ဆရာတေယာက္က ပညာေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္စာတမ္းကို တက္ဖတ္တယ္။ က်ဳပ္က မေလးရွားတုန္းက က်ဳပ္တို႔ပညာေရး စနစ္ အေၾကာင္း အေပၚတက္ ေဆြးေႏြးၿပီးၿပီမို႔ ခု ထိုင္းမွာက်ေတာ့ က်ဳပ္ တက္မေဆြးေႏြးေတာ့ဘူးေပါ့။ က်ဳပ္တို႔အဖြဲ႔ထဲက တေယာက္ေယာက္ကို အလွည့္ေပးလိုက္တယ္။ အဲဒီမွာ နည္းနည္း အဖုအထစ္ကေလး ျဖစ္တယ္။ က်ဳပ္နဲ႔ေဘးခ်င္းကပ္ထိုင္တဲ့ (…..) ႏိုင္ငံက ပုဂၢိဳလ္တေယာက္က က်ဳပ္ကိုကပ္ၿပီးေမးတယ္ဗ်။ ဆရာျဖစ္သင္တန္း ေက်ာင္း ဆင္းၿပီးတဲ့သူနဲ႔ မဆင္းရေသးတဲ့သူေတြဟာ ေက်ာင္းသားဦးေရနဲ႔စာရင္ မမွ်တဘူးလို႔ ေျပာတယ္။ သူတို႔ႏိုင္ငံမွာက ဘယ္လို ဆိုတာ က်ဳပ္ကို တသီတတန္းႀကီး ေျပာျပတယ္ဗ်ာ။ က်ဳပ္တို႔ႏိုင္ငံကို သူ သိပ္အံ့ၾသသြားတယ္။ ပထမေတာ့ က်ဳပ္ေတာင္ ဂုဏ္ယူမိခ်င္သလိုလိုပါ။ က်ဳပ္ႏိုင္ငံကို က်ဳပ္ကိုယ္တိုင္ ဂုဏ္ယူမႈဟာ စကၠန္႔ပိုင္းအတြင္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့ တာပါပဲဗ်ာ။ သူေမးလိုက္တာက က်ဳပ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ ဆရာျဖစ္သင္တန္းမဆင္းဘဲနဲ႔ ဆရာေတြခန္႔ခ်င္တိုင္း ဗံုးေဘာလေအာခန္႔တဲ့ကိစၥပဲ။ ကေလးေတြရဲ႕ အနာဂတ္ဟာ ဆရာေတြလက္ထဲမွာ ရွိတယ္မဟုတ္လား။ ဆရာေကာင္းတေယာက္ အရည္အခ်င္း၊ ဆရာျဖစ္ ထိုက္တဲ့ စြမ္းရည္ရွိမွ သူတို႔ႏိုင္ငံမွာ ဆရာအျဖစ္ေရြးခ်ယ္တာ။ ဆရာျဖစ္ထိုက္တဲ့ အရည္အခ်င္းမရွိရင္ ဆရာမခန္႔ဘူး။ အနာဂတ္အတြက္ စိုးရိမ္လို႔တဲ့။ က်ဳပ္တို႔ဆီမွာ ပညာေရး အဆင့္အတန္း ျမင့္မွ ႏိုင္ငံအဆင့္အတန္းျမင့္မယ္ဆိုတာကိုေတာ့ နားလည္ပါရဲ႕ဗ်ာ။ နားလည္တဲ့အတိုင္းပဲ ဆရာေတြ အမ်ားႀကီး ခန္႔ၾကတယ္။ ေက်ာင္းသားဦးေရမ်ားေတာ့ သူ႔အခ်ဳိးနဲ႔အညီ ဆရာဦးေရကို တိုးခန္႔ၾကတာ။ ဘာဆရာျဖစ္ သင္တန္းမွ တက္စရာမလိုဘူး။ ဘြဲ႔ရရင္ မူလတန္းျပ ဆရာတန္းျဖစ္။ ဒီေန႔ခန္႔ ဒီေန႔ စာသင္ခန္းထဲ ၀င္သင္ခိုင္းေတာ့တာပဲ။ ဘယ္သင္နည္းပံုစံမွမသိလည္း ဆရာ တန္းျဖစ္တာပဲ။ တခ်ဳိ႕က ဆရာသာျဖစ္ ေနတာ၊ ဘယ္ဆရာျဖစ္သင္တန္းမွ မတက္ရေသးတဲ့ ဆရာေတြ အမ်ားႀကီး။ အရင္တုန္းကေတာ့ ဆရာျဖစ္သင္တန္း တႏွစ္ဆင္းၿပီးမွ ေက်ာင္းဆရာခန္႔ၾကတာ။ ခုေတာ့ … ေက်ာင္းဆရာခန္႔ၿပီးမွ တႏွစ္၊ ႏွစ္ႏွစ္ေနၿပီး ဆရာျဖစ္သင္တန္း တက္ခြင့္ရတယ္။ ဆရာျဖစ္သင္တန္းကလည္း တက္ခ်င္တိုင္းတက္လို႔မရဘူးေလ။ သင္တန္းေက်ာင္းကနည္းေတာ့ ဦးေရ အကန္႔အသတ္နဲ႔ပဲ ေခၚတာ။

အဲဒီေတာ့ ေက်ာင္းဆရာေတြထဲမွာ (ေနာက္ပိုင္းအလုပ္၀င္တဲ့သူေတြ) ေက်ာင္းဆရာျဖစ္ဖို႔ထက္ အလုပ္ရဖို႔က ပိုအေရးႀကီး တယ္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေက်ာင္းဆရာေလာကထဲကို ေရာက္လာတဲ့သူေတြက ပိုမ်ားတယ္။ ဘြဲ႔ရၿပီး ဘာအလုပ္အကိုင္မွ မရွိ … ဒီအတိုင္းထိုင္ေနလို႔ကလည္း မျဖစ္။ ရရာအလုပ္ ၀င္လုပ္ ဆိုေတာ့ ေပါေပါေလာေလာရတဲ့အလုပ္က ေက်ာင္းဆရာ ဆိုေတာ့ ကိုယ္ႀကိဳက္ႀကိဳက္ မႀကိဳက္ႀကိဳက္ အလုပ္ရရင္ ၿပီးေရာဆိုၿပီး ၀င္လုပ္လိုက္ၾကေတာ့တာပဲ။ ကဲ … ခက္ဘူးလားဗ်ာ။ သူ ေျပာတာကို က်ဳပ္သိေနတယ္ … တကယ္ေတာ့ သူ႔ရင္ထဲက ေျပာခ်င္တာေတြကို က်ဳပ္သိေနတယ္။ က်ဳပ္တို႔ တင္သြင္း ထားတဲ့ စာတမ္းဟာ ယုတၱိမတန္ဘူးဆိုတာ။

(၅)

မလာစဖူးေရာက္လာတဲ့ မိတ္ေဆြေဟာင္းတဦးရဲ႕စကားကို သူ ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္ေနတယ္။ မိတ္ေဆြေဟာင္း တဦးက ၀န္ထမ္းဘ၀က ေစာေစာစီးစီး အနားယူလိုက္ၿပီး အျပင္မွာ ေဘာ္ဒါေဆာင္ဖြင့္၊ ေန႔ည သင္တန္းေတြနဲ႔ အေတာ့္ကို အလုပ္ျဖစ္ေနတယ္။ သူ႔မိတ္ေဆြက ေနာက္ထပ္ေက်ာင္းသား ေဘာ္ဒါေဆာင္တခု ထပ္ေထာင္ၿပီး သူ႔ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး အျဖစ္ တာ၀န္ယူဖို႔၊ အက်ဳိးအျမတ္အတြက္ ရာခိုင္ႏႈန္းအလိုက္ ခံစားရမွာျဖစ္ေၾကာင္း သိမ္းသြင္းစည္း႐ံုးေနတယ္။

`ေက်ာင္းသားမကုန္ရင္ နားေပါက္မကုန္ဘူးဗ်၊ ေက်ာင္းသားေတြရွိေနသေရြ႕ က်ဳပ္တို႔လုပ္ငန္းက ဘယ္ေတာ့မွ မတိမ္ေကာဘူး´

ဒီလိုေျပာလိုက္တဲ့စကားကို သူလက္ခံဖို႔ခက္ေနတယ္၊ သူ ဒါေတြကို စိတ္ကုန္ေနတာေတာ့ တကယ္ပါပဲ။

`ေအးဗ်ာ .. က်ဳပ္လည္း အသက္ႀကီးလာေတာ့ ဘုရားတရားဘက္ပဲ အာ႐ံုရွိလာတယ္။ ပညာေရးကို စိတ္ကုန္ေနၿပီ၊ ႏိုင္ငံတကာ ပညာေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြတက္တုန္းက တက္တက္ႂကြႂကြရွိခဲ့ေပမယ့္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ ကိုယ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ ေျပာင္းျပန္ေတြျဖစ္ေနတယ္၊ ခင္ဗ်ားလည္း သိသားနဲ႔ဗ်ာ´

`ခင္ဗ်ားက ႏိုင္ငံျခားျပန္ဆိုၿပီး ေတာ္ေတာ္ေၾကာင္တဲ့လူပဲ။ ဒီလိုသာ ေလွ်ာက္စဥ္းစားေနရင္ ငတ္ေသဖို႔ပဲရွိတယ္။ ေဟာဒီေလာကမွာ ေငြသာအဓိက မဟုတ္လား´

`အဲဒီေငြေၾကာင့္ အားလံုးဒုကၡေရာက္ေနတာေပါ့။ ေငြဟာ မရဏဇိမ္ခံပစၥည္းပဲဗ်။ ခုေခတ္ေက်ာင္းသားေတြက စာမက်က္ ၾကေတာ့ဘူး။ ေငြနဲ႔ ပညာကို ၀ယ္လို႔ရတယ္ဆိုၿပီး ခပ္ေပါ့ေပါ့ေတြ ျဖစ္ကုန္တယ္။ စာေမးပြဲေတြလည္း ခိုးခ်။ မေအာင္ရင္ ေငြနဲ႔လိုက္မယ္။ က်ဳပ္တို႔ဆရာေလာကကလည္း ပ်က္စီးေနပါၿပီ။ ဘာမွ အဖတ္ဆည္လို႔မရေတာ့ဘူး။

`ဒါေၾကာင့္ အျပင္ေဘာ္ဒါေဆာင္ေတြ ေခတ္စားလာတာေပါ့။ ေက်ာင္းေတြ စာကို ဟုတ္တိပတ္တိ မသင္ၾကေတာ့ဘူး။ ဆရာေတြက က်ဴရွင္ဖြင့္တယ္။ ေက်ာင္းမွာ စာမသင္တာကလည္း သူတို႔လစာနဲ႔ မေလာက္ေတာ့ သူတို႔ကိုလည္း အျပစ္ ေျပာလို႔မရဘူးေလ။ ၀န္ထမ္းေက်ာင္းဆရာေတြက က်ဴရွင္က်ေတာ့လည္း တရား၀င္ဖြင့္ခြင့္ မရေလေတာ့ တိတ္တိတ္ပုန္း ၀ိုင္းက်ဴရွင္ေပးရတာကိုး။ က်ဳပ္ကေတာ့ ၀န္ထမ္းဘ၀ကထြက္လိုက္ၿပီး ကိုယ္လို ၀ါသနာတူဆရာေတြစုစည္းၿပီး ေဘာ္ဒါေဆာင္ ေထာင္ထားလိုက္တယ္။ ေက်ာင္းသားတေယာက္ကို (၁၂) သိန္း အစစအရာရာ တာ၀န္ယူလိုက္တယ္။ ဆယ္တန္းေအာင္စာရင္း ကိစၥကအစ ဂုဏ္ထူးထြက္တဲ့အထိေပါ့။ ဒါမွ ကိုယ့္ေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္ေတာ့ ကိုယ့္ေက်ာင္း ပါေအာင္ျမင္ နာမည္ရတာေပါ့။ လူမ်ားမ်ား၀င္ေလ ကိုယ့္အတြက္ ၀င္ေငြပိုေကာင္းေလ´

မိတ္ေဆြေဟာင္းရဲ႕ စကားဟာ အမွန္ေတြေျပာေနသလိုပဲလို႔ သူေတြးမိတယ္။ ေၾသာ္ … သူတို႔လည္း ငါ့၀မ္းပူဆာ မေနသာ ဆိုသလိုပဲေနာ္။ သူ႔ရင္ထဲ ရွိသမွ်ေတြကိုေတာ့ သူေျပာခ်လိုက္တယ္။

`ခင္ဗ်ားတို႔ ခုသင္ေနရတဲ့ သိပၸံတြဲက အဂၤလိပ္လိုဆိုေတာ့ ကေလးေတြ ဒုကၡမေရာက္ဘူးလား။ ဗမာလိုသင္ရတာမွ သေဘာေပါက္ဦးမယ္´

`နားမလည္တာကေတာ့ နားမလည္ဘူးဗ် … ဗမာလိုသင္ရရင္ သေဘာတရားေခါင္းထဲေရာက္တယ္။ အဂၤလိပ္လိုသင္ ရေတာ့ သေဘာတရားအျပည့္မရဘူး။ ၾကားခံဘာသာစကား အဂၤလိပ္စာအခက္အခဲေၾကာင့္ အဓိကအေၾကာင္းအရာ ေပ်ာက္သြားတာေပါ့။ အဂၤလိပ္စာကို ကေလးေတြ သိပ္ေၾကာက္ၾကတယ္ မဟုတ္လား။ အဂၤလိပ္လို အလြတ္ရေအာင္တိုင္ေပး … ေနာက္က လိုက္ဆိုခိုင္း။ ဘာသာရဲ႕ အရင္းခံဇစ္ျမစ္ သေဘာတရားကိုနားလည္ဖို႔ အေရးမႀကီးဘူး။ စာေမးပြဲေအာင္ဖို႔ အဓိကမဟုတ္လား။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ က်က္စာေပးမွ တပည့္က အထင္ႀကီးတာ´

`ပညာေရးစနစ္က ဒီေလာက္ေတာင္ ဆိုး၀ါးေနပါလား။ ထမင္းဟင္းရွိတာေတာင္ လက္ေဆးၿပီး ခူးခပ္မစားခ်င္ေတာ့ဘဲ ၀ါးခြံ႔ရတဲ့ အဆင့္ေရာက္ေနပါလား´

`ေအးေပါ့ဗ်ာ … ခင္ဗ်ားသြားခဲ့ဖူးတဲ့ ႏိုင္ငံေတြရဲ႕ ပညာေရးစနစ္နဲ႔ မတိုင္းတာနဲ႔ေပါ့။ ခင္ဗ်ားေလ့လာခဲ့တဲ့ ပညာေရးစနစ္ကို ဒီမွာ အသံုးခ်လို႔မရဘူး … ကိုယ့္လူ´

`ခင္ဗ်ားဥစၥာက အလြတ္က်က္၊ တတ္တတ္ မတတ္တတ္ ဂုဏ္ထူးထြက္ ပညာေရးစနစ္လား။ ငယ္ငယ္က အျဖစ္ကို သြားသတိရတယ္။ ကိုရင္၀တ္ခါနီး သကၤန္းေတာင္းက်က္ရသလို ျဖစ္ေနၿပီ။ ကိုရင္မ၀တ္ခင္ေတာ့ သကၤန္းေတာင္းကို ႏႈတ္တိုက္က်က္ထားေတာ့ ရတယ္။ ပါ႒ိလိုက်က္ … ဗမာလို အဓိပၸာယ္ သိသိ မသိသိ က်က္ရတာပဲ။ က်က္လို႔ရေတာ့ ကိုရင္၀တ္လို႔ရ။ ကိုရင္လည္းထြက္ေရာ သကၤန္းေတာင္းေတြလည္း ေမ့ေရာ ျဖစ္ေနၿပီ´

သူတို႔ႏွစ္ဦးေဆြးေႏြးတာဟာ ပညာေရးေဆြးေႏြးပြဲတခုလုပ္ေနသလိုပါပဲ။ သူ႔ရဲ႕စာၾကည့္ခန္းက ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ႏိုင္ငံျခားစာအုပ္ေတြဟာ သူတို႔ဦးေခါင္းေတြကို ၀င္ေဆာင့္ကုန္ပါေရာ။ စာၾကည့္စားပြဲေပၚက ကမၻာလံုးႀကီး သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ကို စိုက္ၾကည့္လို႔။ တခါတခါ ျပတင္းေပါက္က ေလခပ္ေသြ႔ေသြ႔ ၀င္လာတယ္။ ၿခံထဲက ေခြး၀ဲစားႀကီးတေကာင္ဟာ သစ္ပင္ ရိပ္ကေလးမွာ မွိန္းလို႔။ ေနကေတာ့ အေတာ့္ကို ပူေနတာပါပဲ …။

(၆)

အဲဒါက ထိုင္းမွာေတြ႔ႀကံဳခဲ့ရတာ။ မေလးရွားေရာက္ေတာ့ ရွစ္တန္းေက်ာင္းသူေတြက ေက်ာင္းမွာ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္ ေရြေဘာ္ထိုးေနတာ။ ေက်ာင္းမွာလည္း အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းလည္း တခါတည္း သင္ေပး ေနတာ။ ေနာက္တႏိုင္ငံကို က်ဳပ္တို႔ေရာက္ေတာ့လည္း အံ့ၾသစရာဗ်ာ။ သူတို႔ဆီမွာက အလြတ္က်က္ ရတာ မဟုတ္ဘူး။ ဆရာကခ်ည္းသင္ တပည့္ကနားေထာင္ၿပီး လိုက္ေရးရတာ မဟုတ္ဘူး၊ အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးတာ။ သူတို႔ဆီမွာက (Child Center) ။ တပည့္က ျပန္ေဆြးေႏြး၊ ဆရာနဲ႔ေဆြးေႏြးရင္း ေက်ာင္းသားဆီက ဉာဏ္ရည္ကို တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ေပးတာဗ်။ ဟိုဟာက ဒီလိုေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလားလို႔ ေစာဒက တက္ခြင့္ရွိတယ္။ ေမးခြင့္ရွိတယ္။ မဟုတ္ရင္ မဟုတ္တဲ့အေၾကာင္း ဟုတ္ရင္ ဟုတ္တဲ့အေၾကာင္း ဆရာက ျပန္ရွင္းျပတယ္။ သေဘာတရားေရးရာမွာ အေတြးအျမင္ေတြကို ကေလးေတြဆီက စစ္ထုတ္ ယူတာဗ်။ အဲဒီလိုေဆြးေႏြးေတာ့ ဉာဏ္ရည္ပိုတက္တာေပါ့ဗ်။ ခိုင္းတဲ့အတိုင္း တေသြမတိမ္း က်က္ေနတာက သူတို႔ တကယ့္ဉာဏ္ရည္ ဘယ္ရွိလာေတာ့မလဲ။

က်ဳပ္တို႔ႏိုင္ငံကို ႏိုင္ငံျခားက ပညာေရးသုေတသနအဖြဲ႔ေတြ လာေလ့လာရင္ (Teacher Center) နဲ႔ သင္တာလား (Child Center) နဲ႔ သင္တာလားဆိုတာ မစစ္ေဆးရဘဲ စာသင္ခန္းအေနအထားကို ၾကည့္လိုက္တာနဲ႔ တန္းသိၾကတယ္။ သူတို႔က စာသင္ခန္းရဲ႕ ထိုင္ခံုေတြကိုၾကည့္ၿပီး တန္းေျပာလိုက္တာက `ခင္ဗ်ားတို႔ဆီမွာ (Teacher Center) ပဲ သင္ေနတာလား´တဲ့။ ဟုတ္တယ္ေလ … ေက်ာက္သင္ပုန္းဘက္ကို ေက်ာင္းသားထိုင္ခံုေတြ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ထားတာကို ၾကည့္ၿပီးေျပာတာ။ သူတို႔ဆီမွာ ေက်ာင္းသားထိုင္ခံု ေတြဟာ ဆရာဘက္ကို လွည့္လို႔ရတယ္။ ေက်ာင္းသားအခ်င္းခ်င္း ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ဖို႔ ေနာက္ကို လွည့္လို႔ ရေအာင္လည္း လုပ္ထားတယ္။

ေနာက္ၿပီး ဆရာစာသင္ေနရင္ ေနာက္ကေနရပ္ၿပီး အကဲျဖတ္စစ္ေဆးေနတဲ့ ဆရာေတြရွိတယ္။ အဲဒီဆရာေတြက
တကယ့္၀ါရင့္ဆရာႀကီးေတြ။ စာသင္တဲ့ဆရာဟာ သင္ၾကားေရးလိုအပ္ေနေသးရင္ အဲဒီဆရာကို ဆရာျဖစ္သင္တန္း ထပ္တက္ခိုင္းတယ္။ သင္တန္းတက္ၿပီးသား ျဖစ္ေနေပမယ့္ ထပ္တက္ခိုင္းတာပဲ။ အဂၤလန္မွာ ေက်ာင္းသားေတြကို ႏွစ္စကတည္းက ေမးခြန္း (၃) စံု ေပးထားတာ။ စာေမးပြဲေျဖတဲ့အခါ ေက်ာင္းသားက ႀကိဳက္တဲ့ေမးခြန္းကို ေျဖလို႔ရတယ္။ ေမးခြန္းကလည္း သင္႐ိုးမလြတ္ေအာင္ ၿခံဳၿပီးေမးထားတာ။ ေမးခြန္းေပါက္တာတို႔ ေမးခြန္းေရာင္းစားတာတို႔ ခန္႔မွန္းေမးခြန္းတို႔ မရွိေတာ့ဘူးေပါ့၊ အလုပ္မ႐ႈပ္ေတာ့ဘူးေပါ့။ က်ဳပ္တို႔ဆီမွာ ေမးခြန္းထုတ္တာက တေယာက္၊ အေျဖလႊာ စစ္တာက တေယာက္၊ သင္တဲ့ဆရာက တေယာက္ျဖစ္ေနတယ္။ သူတို႔ဆီက သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းနဲ႔ က်ဳပ္တို႔ဆီက သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္း ျပဌာန္းတာေတြ မတူဘူး။ ေျပာင္းျပန္ေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ သူတို႔ဆီမွာ ေက်ာင္းတေက်ာင္းရဲ႕ ေက်ာင္းအုပ္ဟာ ပါေမာကၡပဲ။ ကိုယ့္ေဒသနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းကို သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ျပဌာန္းေရးဆြဲတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တနယ္နဲ႔တနယ္ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းခ်င္း မတူဘူး။ က်ဳပ္တို႔ဆီမွာက တျပည္လံုး ဒီသင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းပဲ။ `၀ါဆို
၀ါေခါင္ ေရေတြႀကီးလို႔ သေျပသီးမွည့္ ေကာက္စို႔ကြယ္´ကဗ်ာကို ခ်င္းျပည္နယ္က ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ဆိုေတာ့ တျခားဆီျဖစ္ေနၿပီ။ `သေျပသီး´ကဗ်ာက ခ်င္းေတာင္နဲ႔ ဘယ္အပ္စပ္မလဲ။ ခ်င္းျပည္နယ္ထြက္ ပန္းသီးကို သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းထဲ ထည့္ဆြဲမွ သူတို႔ပတ္၀န္းက်င္ေဒသနဲ႔ လိုက္ဖက္မယ္။ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္လား။

သူတို႔ဆီမွာ ႏိုင္ငံျခားတိုင္းတပါးယဥ္ေက်းမႈ စိမ့္မ၀င္လာေအာင္ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းနဲ႔ ထိန္းထားတယ္။ က်ဳပ္တို႔ဆီမွာက အခ်ိန္ကုန္မခံတာ။ သိတဲ့လူေတြကလည္း မေျပာၾကဘူး။ က်ဳပ္တို႔ဆီမွာက မိဘေတြ ကိုယ္တိုင္၊ ဆရာ ဆရာမေတြလည္း ပါတာပါပဲဗ်ာ။ ကိုယ့္ကေလးကို ဆရာ၀န္ႀကီးျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အစြဲေလ။ ဆရာ၀န္ျဖစ္တိုင္းေကာ ခ်မ္းသာမွာတဲ့လား။ ခ်မ္းသာတဲ့လူတိုင္းေကာ ဆရာ၀န္ျဖစ္မွာတဲ့လား။ ခုေခတ္က ဘာမွ အရည္အခ်င္းမရွိလည္း ေအာင္ေနတာ။ ပိုက္ဆံနဲ႔
ေပး၀ယ္ရင္ ပညာကိုရတယ္ဆိုတဲ့ အက်င့္ဆိုးေတြ လူေတြစိတ္ထဲမွာ စြဲေနၿပီ။ ေသရာပါ ဒဏ္ရာလိုျဖစ္ေနၿပီ။ တပည့္တိုင္း အားလံုးေအာင္ရမယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ ဘူးေလ။ ဆရာကေတာ့ ကိုယ့္တပည့္ကို ေအာင္ေစခ်င္တာေပါ့။ အရည္အခ်င္း တကယ္ရွိမွ အေအာင္ ေပးသင့္တာေပါ့။ တႏိုင္ငံလံုး ဆရာ၀န္ေတြ၊ အင္ဂ်င္နီယာေတြခ်ည္း ျဖစ္ေနရင္ တံျမက္စည္း လွည္းတဲ့သူတို႔ ႏို႔ေအးေခ်ာင္းေရာင္းတဲ့သူတို႔ အိမ္သာႂကြင္းတူးတဲ့သူတို႔ မရွိရေတာ့ဘူးလား။ က်ဳပ္ေျပာတာ မဟုတ္ဘူးလား။ ညံ့တဲ့သူဟာ ညံ့တဲ့အေလ်ာက္ ေတာ္တဲ့သူဟာ ေတာ္တဲ့အေလ်ာက္ သူ႔အိုးသူ႔ဆန္နဲ႔ေတာ့ ျဖစ္ေနရမွာေပါ့။ `ပညာေရႊအိုး လူမခိုး´ဆိုတာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ပညာေရႊအိုး လူခိုးလို႔ရေနၿပီ။

က်ဳပ္လြမ္းတယ္ဗ်ာ … ၀မ္းနည္းပက္လက္ကို … လြမ္းမိတယ္။

(၇)

ေနကေတာ့ အေတာ့္ကို ပူေနတာပါပဲ …။

ပညာေရးအၿငိမ္းစား ႏိုင္ငံျခားျပန္တေယာက္နဲ႔ မိတ္ေဆြေဟာင္းတို႔ စကားလံုးေတြဟာ အဲဒီအခန္းေလးထဲမွာ ျပည့္သိပ္ မြန္းက်ပ္ေနတယ္။ ေထြရာေလးပါးေျပာေနၾကေပမယ့္ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ဟာ အျမင္ခ်င္း ဖီလာဆန္႔က်င္ေနတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူဟာ အထီးက်န္လူတေယာက္ျဖစ္ေနတာကို သူကိုယ္တိုင္သိခဲ့တာ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ သူ႔အသိပညာေတြကို သူ႔ေခါင္းထဲက ေမ့ေပ်ာက္ပစ္ဖို႔ကလည္း မလြယ္တဲ့ကိစၥ မဟုတ္လား။ ေနာက္ၿပီး တျခားသူမွာ အ႐ိုးစြဲေနတဲ့ အသိတရား ကိုလည္း ေမ့ပစ္ပါလို႔ တိုက္တြန္းလို႔လည္း မလြယ္တဲ့ကိစၥျဖစ္ေနတယ္။ သူလိုလူေတြလည္း ရွိခ်င္လည္းရွိပါေပါ့။ ဒါေပမယ့္ သူရင္းႏွီးကြ်မ္း၀င္တဲ့ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာေတာ့ သူ႔အေတြးနဲ႔ တျခားစီျဖစ္ေနတယ္။

`ကဲ … စကားေျပာရတာ ေကာင္းတယ္ဗ်ာ။ အျမင္ခ်င္းမတူတာေတြေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ သီးျခားယူဆခ်က္ေတြပဲ။ က်ဳပ္ေဘာ္ဒါေဆာင္ေတြအတြက္ တီဗြီမွာ ေၾကာ္ျငာထည့္ဖို႔ကိစၥ သြားလႈပ္ရွားလိုက္ဦးမယ္။ ဂုဏ္ထူးတန္း စာတမ္းတင္ဖို႔ ေက်ာင္းသားငါးေယာက္ လက္ခံထားတယ္။ သမိုင္းစာတမ္းပါ။ တေယာက္ကို (၃) သိန္းနဲ႔။ က်ဳပ္ဒါေတြလုပ္ေနတာ (၁၀) ႏွစ္ေလာက္ရွိၿပီ´

`MA တက္တဲ့သူေတြက သူတို႔ဖာသာေရးၿပီး စာတမ္းမတင္ၾကဘူးလား´

`ဟင့္အင္း … သူတို႔ကိုယ္တိုင္ေရးရမွာ ပ်င္းလို႔လား၊ မေရးတတ္လို႔လား မသိပါဘူးဗ်ာ။ က်ဳပ္ကလည္း ပြဲစားေလ၊ ဒီ့ျပင္ဆရာေတြ ျပန္ခိုင္းတာ၊ လြယ္ပါတယ္။ ရတဲ့ပိုက္ဆံ ခြဲယူၾကတာေပါ့။ စာတမ္းက ဗမာလိုတင္ရတာ မဟုတ္ဘူးဗ်။ အဂၤလိပ္လိုေရးတင္ရတာဆိုေတာ့ သူတို႔ဘယ္လိုလုပ္ ေရးတတ္မွာလဲ။ ေနာက္ထပ္ေဘာ္ဒါေဆာင္တခုထပ္ဖြင့္ဖို႔ ခင္ဗ်ားကို အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးခန္႔ဖို႔ကိစၥနဲ႔ က်ဳပ္လာတာ။ ခင္ဗ်ားလည္း စဥ္းစားထားေပါ့ဗ်ာ။ သိပ္လည္း အေတြးေခါင္မေနနဲ႔ဦး။ ေနာက္ တပတ္ေလာက္ေနရင္ က်ဳပ္ ခင္ဗ်ားဆီ ျပန္လာမယ္ … ကဲ … က်ဳပ္သြားေတာ့မယ္´

ေျပာေျပာဆိုဆိုနဲ႔ သူ႔မိတ္ေဆြဟာ စာရြက္စာတမ္းေတြ တေပြ႔တပိုက္ႀကီးနဲ႔ ထြက္သြားတာကို သူေငးၾကည့္ေနတယ္။ သူ႔ မိတ္ေဆြရဲ႕ ေနာက္ေက်ာျပင္ကိုၾကည့္ရင္း သူ႔မိတ္ေဆြကိုယ္စား သူ ရွက္ေနမိတယ္။ သူက သူ႔မိတ္ေဆြရင္ထဲ ၀င္ၾကည့္ရင္ ဘာေတြခံစားရမလဲ။ သူ႔မိတ္ေဆြကေရာ သူ႔ရင္ထဲ၀င္ၾကည့္ရင္ ဘာေတြခံစားရမလဲ။ တခုခုဟာ တခုခုေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္မယ္။

စာၾကည့္စားပြဲကို သူသြားၿပီး စာအုပ္တအုပ္ကို ယူလိုက္တယ္။ စာအုပ္ရဲ႕ မာတိကာကို လွန္လိုက္ရင္း စာၾကည့္စားပြဲေပၚက ကမၻာလံုးႀကီးကို သူၾကည့္လိုက္တယ္။ သူ႔ကိုယ္သူ စိတ္မလံုသလိုျဖစ္သြားတယ္။ ကမၻာလံုးႀကီးက သူ႔ကို စိုက္ၾကည့္ေနသလို သူခံစားရတယ္။ သူ႔လက္က ေအးစက္တဲ့ သတၱဳတခု အေပၚ ေရာက္သြားတယ္။

အခန္းထဲက ကမၻာလံုးႀကီးကေတာ့ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ …။

ကမၻာႀကီးကိုသူမ်က္ႏွာပူသလိုလိုပဲ…။ ။

No comments: